news-details

لیون، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا

پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپای زنان توانست هفتمین جام قهرمانی خود را امشب با پیروزی مقابل ولفسبورگ به دست آورد.

به گزارش " نود پرس " ، امشب در ورزشگاه آنوئتا اسپانیا محل دیدارهای خانگی تیم رئال سوسیداد، فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان میان دو تیم لیون و ولفسبورگ برگزار شد؛ لیونی‌ها که پرافتخارترین تیم این تورنمنت هستند و توانسته بودند تا پیش از این مسابقه، 6 بار جام قهرمانی را به خانه ببرند، در تاریخ سه بار در مرحله فینال مقابل ولفسبورگ قرار گرفته بودند دو پیروزی سهم این تیم فرانسوی و یک پیروزی سهم آلمانی‌ها بود.

در نیمه نخست لیونی‌ها موفق شدند گام بلندی برای رسیدن به هفتمین قهرمانی بردارند و با پیروزی دو گله به رختکن روند؛ با شروع نیمه دوم خیلی زود ولفسبورگ به گل اول خود رسید اما در ادامه بازی و در واپسین دقایق لیون گل سوم را هم وارد دروازه این رقیب آلمانی کرد تا برای هفتمین بار جشن قهرمانی خود را به پا کند و رکورد ویژه خود را دست نیافتنی کند.

جالب آن‌که این پنجمین قهرمانی متوالی لیون بود که امشب با برتری مقابل ولفسبورگ به دست آمد؛ لیونی‌ها تاکنون 9 بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند که 7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی نصیب آن‌ها شده است. سوی مقابل هم ولفسبورگ امشب به سومین نایب قهرمانی خود رسید و آن‌ها دو بار در فینال توانسته‌اند جشن پیروزی و قهرمانی را به پا کنند.

نکته جالب این‌که سارا دورسن خواجه مدافع تیم ملی آلمان و باشگاه ولفسبورگ آلمان که پدری ایرانی دارد در دیدار امشب برای تیمش به میدان رفت؛ وی که 28 سال سن دارد از سال 2018 در باشگاه ولفسبورگ بازی می‌کند و دو فصل است که هم بوندسلیگای زنان و هم جام حذفی آلمان را برده است اما امشب در رسیدن به جام قهرمانی لیگ قهرمان اروپا در کنار سبزپوشان آلمانی ناکام بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!