news-details

سپاهان 1 - الهلال 3 : شکست پشت شکست !

در حالی که بازی با نتیجه مساوی دنبال می‌شد و سپاهان شانس گل زنی داشت، تصمیم سختگیرانه احمد العلی و اخراج دانشگر کار طلای پوشان فوتبال ایران را بسیار دشوار کرد.

به گزارش نود پرس، الهلال با کسب 16 امتیاز از 6 مسابقه مقتدرانه به عنوان تیم اول گروه چهارم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و از سوی دیگر سپاهان با کسب 10 امتیاز به عنوان یکی از 3 تیم برتر سوم به این مرحله از مسابقات راه پیدا کرده است. طلایی‌پوشان اصفهانی که روزهای بسیار سختی را در مرحله گروهی تجربه کردند، با دشوارترین قرعه ممکن هم روبرو شدند، اما با توجه به حل مشکلات ورزشگاه نقش جهان در جو پرشور هواداران‌شان امیدوار به کسب پیروزی هستند تا با دست پر به بازی برگشت بروند که سوم اسفندماه در ریاض برگزار خواهد شد.

 

تقویمپنجشنبه 26 بهمن ماه
سپاهانسپاهان ایران - الهلال عربستانالهلال  - ورزشگاه نقش جهان
سوتتیم داوری: احمد العلی/ کمک داوران: عبدالهادی الانزی، احمد عباس/ داور چهارم: عمار اشکنانی/ داور ویدئویی: عبداله جمالی

 


سپاهانترکیب سپاهان
پیام نیازمند | میلاد زکی‌پور | محمد دانشگر | سیاوش یزدانی | رامین رضائیان | برایان دابو | محمد کریمی | محمد قربانی | فرشاد احمدزاده (70- رضا اسدی(80- امید نورافکن)) | رضا شکاری (60- علی اصغر اعرابی) | شهریار مغانلو (70- عیسی عباس)
سرمربی: ژوزه مورایس

الهلالترکیب الهلال
یاسین بونو | علی البلیهی | حسان تمبکتی | سعود عبدالحمید | یاسر الشهرانی(71- محمد البوریک) | محمد کنو (71- عبدالله الحمدان) | روبن نوس | سرگئی میلینکوویچ ساویچ | مالکوم | سالم الدوسری | الکساندر میتروویچ
سرمربی: ژرژ ژسوس


شرح گل:
سپاهان (۱-۰) الهلال: در دقیقه ۳۶ یک پاس مستقیم از دانشگر این بار تله آفساید الهلال را شکست تا در فضای پشت مدافعین توپ به رضاییان برسد و او پس از کنترل سینه با شوت زیبای پای راست خود توپ را به زاویه مخالف یاسین بونو فرستاد و نقش جهان به هوا رفت.

 

الهلال (۱-۱) سپاهان: در دقیقه ۵۷ سرانجام حملات الهلال به نتیجه رسید و پس از اینکه بغل پای میتروویچ با واکنش نیازمند برگشت داده شد در ریباند مالکوم با یک ضربه آرام توپ را از مدافعین و سنگربان سپاهان عبور داد تا حتی سیاوش یزدانی با دست هم نتواند مانع از عبور  توپ از خط و ثبت گل تساوی آبی‌پوشان عربستانی شود.

 

الهلال (۲-۱) سپاهان: در در وقت‌های اضافه تیم فوتبال الهلال موفق شد روی ارسال سعود و ضربه سر میتروویچ که بالاتر از رامین رضاییان به هوا پرید سرانجام پس از ۱۰ دقیقه فشار به گل دوم دست پیدا کند.

 

الهلال (۳-۱) سپاهان: بار دیگر در وقت‌های اضافه دروازه سپاهان باز شد و این بار عبدالله حمدان روی پاس در عمق سالم الدوساری بود که در موقعیت تک به تک با نیازمند قرار گرفت و با بغل پای راست برای سومین مرتبه دروازه سپاهان را فرو ریخت.

 


کارت زردکارت زرد:
محمد کریمی (29) رامین رضاییان (85) /  مالکوم (86)
کارت قرمزاخراج:
محمد دانشگر (76)


کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 3: پس از دو دقیقه ابتدایی که الهلال فشار زیادی را روی دروازه سپاهان ایجاد کرد، رضا شکاری در موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد موقعیت قرار گرفت، ولی کار او در دریبل بازیکن حریف ناقص ماند و توپ به اوت رفت.

 

دقیقه 21: ارسال خطرناک بازیکنان الهلال از سمت چپ خط دفاعی سپاهان در محوطه جریمه این تیم با دخالت زودتر مدافعین برگشت داده شد.
دقیقه ۲۸: سر سالم الدوساری روی ارسال سعود در موقعیت بسیار خطرناکی از محوطه ۶ قدم زده شد ولی به اوت رفت.
دقیقه 29: سپاهان بلافاصله با شهریار مغانلو در موقعیت گل‌زنی قرار گرفت و ضربه آکروباتیک این مهاجم به‌آرامی در اختیار سنگربان مراکشی الهلال قرار گرفت، ولی داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.
دقیقه 30: پاس بسیار خوب محمد کریمی فرشاد احمدزاده را در موقعیت بسیار خوبی برای حمله قرار داد، ولی پای فرشاد در لحظه لمس توپ دچار پیچیدگی شد و به زمین برخورد کرد.
دقیقه ۳۲: ناصر شهرانی، مدافع پیش‌تاخته الهلال، در عرض محوطه جریمه سپاهان حرکت کرد و سپس ضربه‌ای به توپ زد که با واکنش خوب نیازمند به جایی نرسید و این سنگربان درازکش توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۴۷: محوطه جریمه ضربه سر سیاوش یزدانی بالاتر از مدافعین الهلال زده شد ولی با اختلاف راهی اوج شد و خطر آنچنانی ایجاد نکرد.
دقیقه ۵۶: ضربه فرشاد احمدزاده در موقعیت تک به تک با یاسین بنو کم قدرت بود و درازکش به آغوش کشید.
دقیقه ۶۵: پاس محمد کریمی از سمت راست خط هجومی سپاهان به تیرک دوم رسید ولی احمدزاده با دقت بسیار پایینی به توپ ضربه زد و توپ فضای بالای دروازه را شکافت و بدون ایجاد خطر به اوت رفت.

دقیقه ۶۸: سپاهان دو موقعیت بسیار خوب روی ارسال از چپ و سپس از راست خط هجومی خود داشت که در مرتبه دوم چیزی تا باز شدن دروازه الهلال باقی نمانده بود ولی فرشاد باز هم بی دقت به توپ ضربه زد تا آه قربانی که پشت او در موقعیت بهتری قرار داشت به آسمان برود.
دقیقه ۷۳: توپ ارسالی نوس از سمت راست خط دفاعی سپاهان پس از برخورد با پای سیاوش یزدانی بلوکه شد و در حال ورود به دروازه بود که نیازمند با یک شیرجه به موقع آن را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۴: احمد العلی داور کویتی با درخواست کمک داوران ویدئویی صحنه خطای دانشگر را روی پای بازیکن الهلال بازبینی کرد و تصمیم به اخراج محمد دانشگر گرفت. نبودن دانشگر خلا بزرگی برای سپاهان در بازی برگشت خواهد بود.

دقیقه ۸۱: ارسال بریک و ضربه سر ساویچ ستاره الهلال روی تیرک دوم سپاهان به شدت بوی گل می‌داد.
دقیقه 83: پاس ساویچ برای میتروویچ با ضربه او از دهانه دروازه مواجه شد و اگر سخت‌گیری  یزدانی نبود احتمالا گل دوم هم ثبت شده بود.
دقیقه ۸۵: پس از درگیری که میان مالکوم و رامین رضاییان ایجاد شد احمد العلی هر دو بازیکن را کنار کشید و به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۸۸: ضربه میتروویچ از داخل محوطه جریمه و از زاویه بسته زده شد ولی نیازمند به خوبی آن را مهار کرد و در ادامه مدافعین سپاهان توپ را به کرنر زدند.

*پس از اخراج محمد دانشگر مورایس بلافاصله رضا اسدی را که تازه وارد زمین شده بود از ترکیب بیرون کشید تا امید نورافکن را به جای او وارد زمین کند و این بازیکن در قلب خط دفاعی جایگزین دانشگر شد.

26 بهمن 1402 ساعت 21:14

*محمد دانشگر پس از تصمیم سختگیرانه داور کویتی به سختی زمین مسابقه را ترک کرد و به رختکن رفت.

26 بهمن 1402 ساعت 20:18

*در دقیقه ۴۵ رامین رضاییان به رفتار علی البلیهی اعتراض کرد و سپس احمد العلی وارد ماجرا شد و برای چند ثانیه با دو طرف صحبت کرد تا از جنجال بیشتر جلوگیری کند.

26 بهمن 1402 ساعت 20:15

*داور کویتی دیدار سپاهان و الهلال در همان دقایق ابتدایی برای ثانیه‌هایی با علی البلیهی صحبت کرد تا این بازیکن جنجال‌ساز در ادامه مسابقه بیشتر حواسش باشد.

26 بهمن 1402 ساعت 20:14

1991275

یار دوازدهم. این نقطه قوت سپاهان در دیدار امروز برابر الهلال خواهد بود. آنها باید بدون ترس و با تمام انرژی مقابل الهلال به میدان بروند. ما امروز یک تیم زیبا و برنده مقابل یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال آسیا می‌خواهیم.

26 بهمن 1402 ساعت 19:30

سیاوش یزدانی در یک مسابقه بزرگ. مدافع سابق استقلال در تیمی که با آن به جمع ستارگان فوتبال ایران پیوسته، به دیگر مدافعان سپاهان ترجیح داده شده و در ترکیب اولیه قرار گرفته. سیاوش با موهای بسته و قد و قامت بلندش امشب باید یکی از بهترین بازی‌های زندگی خود را انجام بدهد تا دوباره به دایره فوتبال ایران برگردد. مطمئن باشید با انجام این ماموریت او جایگاه از دست داده‌اش را پس خواهد گرفت.

 

26 بهمن 1402 ساعت 19:30

رضائیان بعد از بازی کابوس‌وار مقابل قطر دوباره به زمین بازمی‌گردد. او دیروز در نشست مطبوعاتی به همراه ژوزه مورایس حاضر شده و از مردم ایران بابت شکست قطر عذرخواهی کرد. امیدواریم مسابقه امروز فرصتی برای نمایش درخشان مقابل حریف عربستانی باشد.

 

26 بهمن 1402 ساعت 19:25

سلمان الفرج، ستاره باتجربه الهلال که سابقه بازی مقابل اغلب تیم‌های ایرانی را دارد، برای اولین بار در ورزشگاه بزرگ نقش جهان مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. او از بازیکنانی است که تجربه کار کردن با ژوزه مورایس را در سال قهرمانی با الهلال دارد. مورایس که در حال حاضر سرمربی سپاهان است، مدت کوتاهی عهده‌دار مربیگری الهلال بود و با این تیم به قهرمانی عربستان رسید.

 

26 بهمن 1402 ساعت 19:25

احمد العلی، داور کویتی بازی نسبتا جنجالی ایران و قطر، دوباره در یک مسابقه حساس برای ایرانی‌ها سوت می‌زند. او پیش از شروع مسابقه با کمک‌هایش در فضای ورزشگاه نقش جهان به گرم کردن پرداخت و از سوی هواداران سپاهان تشویق شد.

1991247

1991248

به اشتراک گذاری این مطلب!