news-details

سرمربی سپاهان دوباره هوایی شد؛ فوتبال ایران باید به سمت عربستان برود!

سرمربی سپاهان که سوابق زیادی در فوتبال عربستان دارد از مدیران ایرانی می خواهد مثل سعودی ها عمل کنند.

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان که این روزها تیمش در لیگ وضعیت، خوب می بازد، توصیه هایی به مدیران فوتبال ایران دارد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانیم:

*مدیران و مربیان باید بازار را درک کنند و ارزش یک بازیکن پرداخت شود. با این مبالغ می‌توانید کیفیت آکادمی‌ها را بهتر کنید، کیفیت زمین چمن‌ها و پخش زنده‌ها را بهتر کنید و...

*پول‌ها باید اینجاها خرج شود و اگر این طور فکر کنید، شرایط‌ فوتبال‌تان خیلی بهتر می‌شود.

*شما می‌بینید که عربستان چطور برای بازیکن هزینه می‌کند، فوتبال ایران هم باید به این سمت برود.

مورایس در ایران، هم به نان و نوای سپاهان و هم به یک وصال رسید! اما ظاهرا فیل او دوباره یاد هندوستان کرده است. مورایس سوابق زیادی در مربیگری دارد و سال های متمادی در فوتبال عربستان حضور داشته است. در فوتبال آسیا، شاید به ندرت مربیانی پیدا شوند که اندازه سرمربی سپاهان، فوتبال سعودی ها را می شناسد. طبیعی است وقتی او در لیگ قهرمانان آسیا، پا به عربستان می گذارد بیش از همه متوجه تغییرات بنیادین در ساختار فوتبال این کشور می شود.

این عربستان، حالا رونالدو را در خیابان هایش در حال ویراژ دادن با ماشین های کوپه می بیند. لیونل مسی را به عنوان سفیر گردشگری در کنارش دارد و کریم بنزما و نیمار را به لیگ خود آورده است. این عربستان، آن عربستانی نیست که حتی مورایس در سال ۲۰۲۱ روی نیمکت الهلال می نشست و این تیم را هدایت می کرد. این عربستان، مانچینی را به عنوان پرچمدار سرمربیگری دارد و دیشب مورینیو را به بهانه ای دیگر به ریاض کشانده است.

بر مورایس هیچ حرجی نیست؛ این روزها همه آرزو دارند در فوتبال عربستان مشغول به کار شوند؛ هم فال است و هم تماشا! هم معتبر است و هم پول خوبی دارد. در همه تحلیل هایی که از تغییرات در فوتبال عربستان خواندیم و شنیدیم، فقط ما ایرانی ها بودیم که پیش بینی کردیم فوتبال این کشور به هیچ کجا نمی رسد! بله، ورزشگاه الهلال و پیشنهاد میزبانی جام جهانی و این رفرم بزرگ، هیچ کدام جای دیدن نداشتند. مورایس هم لابد هوایی شده که این چنین از از عربستان و امکاناتش سخن می گوید.

البته آنها که باید نصیحت مورایس را بشنوند از خود می پرسند آیا منهای پول و سرمایه، ما مدیرانی داریم که بخواهیم مثل سعودی ها فوتبال خود را متحول کنیم؟ مسئله این است که ما در درجه نخست باید وارد کننده مدیران فوتبالی شویم و بعد به چرخه مربیگری ورود کنیم!

به اشتراک گذاری این مطلب!