news-details

قرقیزستان؛ اولین مقصد خارجی کشتی در سال ۱۴۰۳

مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک اولین مسابقه‌ خارجی است که کشتی ایران در سال ۱۴۰۳ پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش نود پرس، آزادکاران که اکنون در کمپ تیم‌های ملی تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال می‌کنند، برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین گزینشی آسیایی آماده می‌شوند.

تیم ملی فرنگی نیز تمریناتش را این روزها در شهرستان نور پیگیری می‌کند.

بیشکک اولین مقصد خارجی کشتی ایران در سال 1403 خواهد بود که براساس نتایج رقم خورده در مسابقات قهرمانی کشور و همچنین تورنمنت‌های بین‌المللی، نفرات اعزامی به این رقابت‌ها مشخص شدند.

این رقابت‌ها 11 تا 16 اپریل (23 تا 28 فروردین) در بیشکک برگزار خواهد شد و سه روز بعد از آن، یعنی از 19 تا 21 اپریل (31 فروردین تا 2 اردیبهشت) نیز مسابقات گزینشی آسیایی به میزبانی همین کشور (قرقیزستان) به انجام خواهد رسید.

تیم ملی کشتی آزاد در سه وزن 57، 74 و 97 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2023 بلگراد نتوانست سهمیه المپیک بگیرد و با احمد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا به دنبال کسب سهمیه در بیشکک است.

محمدعلی گرایی و ناصر علیزاده هم دو فرنگی‌کاری بودند که در صربستان نتوانستند سهمیه المپیک بگیرند و حالا قرار است امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی نمایندگان دو وزن 77 و 87 کیلوگرم تیم ملی فرنگی در مسابقات گزینشی آسیایی باشند.

درصورتی که کشتی ایران درهر کدام از این 5 وزن آزاد و فرنگی نتواند در قرقیزستان سهمیه بگیرد، مسابقات گزینشی جهانی که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول برگزار می‌شود، آخرین فرصت برای کسب مجوز شرکت در بازی‌های المپیک پاریس خواهد بود.

کشتی آزاد ایران دوره قبلی المپیک را با 6 سهمیه کامل تجربه کرد اما تیم ملی فرنگی نتوانست در 87 کیلوگرم سهمیه بگیرد و با 5 کشتی‌گیر عازم توکیو شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!