news-details

قطعی شد: تیم‌ملی، سال 2027 در خاک عربستان

با صعود به جام ملت‌های آسیا؛

تیم ملی فوتبال ایران توانست بلیط حضور در جام ملت‌های آسیا را برای خود رزرو کند.

به گزارش نود پرس، بدون شک کیفیت بسیار بد چمن استادیوم عشق آباد، تاثیر بسیار زیادی در عملکرد ملی پوشان برای دیدار برگشت مقابل تیم ملی ترکمنستان داشت. زمین چمن مصنوعی که در همان نیمه نخست نیز باعث مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی شده بود.

هرچند که ملی پوشان نتوانستند پیروزی پرگل و یک طرفه ۵ بر صفر که در بازی رفت به دست آورده بودند را تکرار کنند، اما در نهایت به لطف تک گل مهدی قایدی موفق شدند سه امتیاز حساس را از ترکمنستان به تهران به سوغات بیاورند که این پیروزی چند دستاورد مهم برای تیم ملی داشت.

ملی پوشان با کسب این سه امتیاز موفق شدن علاوه بر راهیابی به دور بعدی مرحله مقدماتی جام جهانی، صعود خود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را نیز قطعی کنند. مسابقاتی که قرار است به میزبانی عربستان برگزار شود.

در دوره‌های اخیر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با هماهنگی فیفا، تصمیمات جدیدی را در خصوص نحوه صعود کشورها به جام ملت‌های آسیا گرفته که طی آن مراحل مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها با یکدیگر ادغام شدند.

بدین صورت که تیم های اول و دوم گروه‌های 9 گانه موفق می‌شوند حضور در جام ملت‌های آسیا را قطعی کنند. ضمن اینکه سایر تیم ها نیز به صورت مجزا و در مرحله مقدماتی بعدی با هم به رقابت خواهند پرداخت تا تکلیف تیم های باقیمانده برای حضور در جام ملت ها مشخص شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!