news-details

می خواهم مثل سردار بدرخشم و مثل زلاتان پیر شوم؛ آرزو دارم با رئال‌مادرید قهرمان اروپا شوم

مصاحبه اختصاصی با محمدامین قابل

محمدامین قابل هافبک ملی‌پوش تیم ملی فوتبال نونهالان و مهدیه تبریز در گفت‌ وگو با " نود پرس " حرفهای جالبی زد که با هم می‌خوانیم:

نود پرس/ خودت را معرفی کن و فوتبال را چطوری و از کجا شروع کردی؟

     محمدامین قابل هستم  متولد  ۱۳۸۴/۱۰/۱۲در شهر تبریز به دنیا آمدم. فوتبالم را  از سن هشت سالگی در مدرسه فوتبال شاهد زیر نظر آقای غلامرضا دشن شروع کردم.  با زحمات آقای دشن  در سن یازده سالگی در  فستیوال  مشهد انتخاب شدم و در سن چهارده سالگی با تیم مهدیه تبریز وارد لیگ برتر کشوری شدم و زیرنظر مربی بادانش آقای محمد علیزاده در باشگاه سردار تبریز(سرخپوشان)  به فعالیتم ادامه دادم.



نود پرس/ تا بحال به تیم ملی دعوت شده‌ای؟

     بله سه بار در سال  ۱۳۹۸ به تیم ملی در رده نونهالان دعوت شدم و در اردوی تیم‌ملی با آقای بدخشان سرپرست تیم‌ملی، آقای یاوری( سرمربی) و همچنین آقایان مقیم و حیدری افتخار آشنایی داشتم.

نود پرس/ چه بازیکنانی را الگوی خود قرار دادی ؟

      سردار آزمون را بخاطر سرعت، چارچوب شناسی، سرزن و هوشیاری و زلاتان ابراهیم اوویچ را بخاطر شوت زنی عالی و هیکل تنومندش و چون پیر نمی‌شود الگوی خودم  قرار دادم.

نود پرس/ مشوق و پشتیبان اصلی‌ات چه کسانی بودند ؟

     مشوق و پشتیبان  اصلی‌ام ، پدرم است که از هیچ تلاش و کوشش و حمایت مالی و روحی تاکنون دریغ نکرده‌ است و همچنین مربی گرانقدرم آقای غلامرضا دشن و مربی دلسوز  آقای محمد علیزاده که همیشه مشوق و پشتیبان من بودند و هستند.

نود پرس/ بزرگترین آرزویی که می‌خواهی در فوتبال به آن برسی؟

     آرزوی بزرگ من پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی کشورم ایران است و دوست دارم با رئال مادرید قهرمان اروپا شوم تا ثمره زحمات خود و مربیان و خصوصا پدرم را جبران کنم.

 

نود پرس/ حرف آخر؟

    میخواهم فرصت را غنیمت بدانم و قبل از همه شکر پروردگار رو بخاطر لطف بی کرانش بجا بیاورم و در مرحله دوم از خانواده دلسوز و مهربانم که در تمام مراحل زندگیم پشتیبانم بودند تشکر کنم و جا دارد از مربیان عزیرم آقایان( مهدی فتح الله زاده (مدیرعامل تیم مهدیه) غلام‌حسین دین‌محمدی، تقی تخت کیانی، مرتضی قربانپور،مهرداد میرزایی، مهران رضوی، یاشار مطلب زاده، رسول جمالی، نوایی، رجب زاده و حسینی قدردانی کنم و سپاسگزار زحمات این بزرگواران هستم.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی نود پرس بخوانید.

با اینستاگرام نود پرس همراه شوید(کلیک کنید)

به اشتراک گذاری این مطلب!