news-details

دوئل بزرگ در نقش جهان

لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده و قرار است طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مرحله از روز سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه فعالیت خود را آغاز کند. از میان تیم‌های تراکتور، پرسپولیس، نساجی و سپاهان تنها طلایی‌پوشان توانستند خود را به جمع 16 تیم برتر برسانند و حالا شاگردان ژوزه مورایس بعد از کسب مقام دوم در مرحله گروهی، خود را برای دیدار با الهلال عربستان به عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا آماده می‌کنند.

تکذیب شد

سپاهانی‌ها در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید روز پنجشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف الهلال بروند و دیدار برگشت هم روز پنجشنبه سوم اسفندماه به میزبانی ورزشگاه ملک فیصل بن فهد ریاض برگزار می‌شود. جالب آنکه صبح امروز یک نشریه عربستانی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان برای میزبانی از الهلال، صحبت‌های را از زبان منوچهر نیکفر سرپرست مدیرعاملی سپاهان مطرح کرده بود که این مقاله از سوی نیکفر تکذیب شد و او عربستانی‌ها را متهم به جریان‌سازی رسانه‌ای کرد!

اردوی مناسب قطر

شاگردان ژوزه مورایس در روزهای پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران، شرایط خوبی را پشت سر نگذاشتند و آن‌ها با پذیرش 3 باخت پیاپی برابر آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان دادند. بعد از آنکه یازدهم دی‌ماه آخرین بازی سپاهان در نیم‌فصل نخست برگزار شد، دیگر طلایی‌پوشان در مسابقه رسمی به میدان نرفته‌اند اما در ایام تعطیلات زمستانی، شاگردان مورایس به میزبانی کشور قطر اردوی آماده‌سازی خود را پشت سر گذاشتند.

سپاهانی‌ها در جریان اردوی آماده‌سازی قطر، 3 بازی دوستانه انجام دادند که ابتدا موفق شدند با 2گل برابر القطر به پیروزی برسند. سپس آن‌ها با نتیجه 3 بر صفر برابر السیلیه برنده شدند و بعد از آن هم توانستند الاهلی قطر را با نتیجه 3 بر 2 شکست بدهند تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهند. همچنین در بازگشت از اردوی قطر هم طلایی‌پوشان در دیداری تدارکاتی به مصاف سپاهان ب رفتند که توانستند با 3 گل برنده شوند تا هر 4 بازی دوستانه خود پیش از رویارویی با الهلال را با برد به پایان رسانده باشند. با توجه به رویارویی سپاهان مقابل الهلال، 2 مسابقه این تیم در هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ برتر به تعویق افتاده و همچنین دیدار آن‌ها برابر شمس‌آذر قزوین هم قرار است در موعد دیگری برگزار شود تا بعد از 45 روز دوری از مسابقه رسمی، طلایی‌پوشان روز پنجشنبه برابر الهلال قرار گیرند.

صدرنشینی الهلال

آبی‌پوشان شهر ریاض در لیگ حرفه‌ای عربستان قاطعانه صدرنشین رقابت‌ها هستند و در 19 مسابقه در فصل جدید، هیچ شکستی را متحمل نشده‌اند. آن‌ها که در اوج آمادگی به دنبال افزودن یک قهرمانی دیگر به جمع قهرمانی‌هایشان در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هستند، بعد از انجام مسابقه مقابل الفیحا در هفته نوزدهم لیگ حرفه‌ای عربستان که با برتری 2گله شاگردان ژسوس همراه بود، دیگر در مسابقه رسمی به میدان نرفته‌اند اما در فاصله 44 روز اخیر، آبی‌پوشان در 4 بازی تدارکاتی به میدان رفته‌اند و برابر یاران لیونل مسی و کریستیانو رونالدو صف‌آرایی کرده‌اند!

اوج جذابیت در نقش جهان

الهلال در اولین بازی دوستانه خود در تعطیلات زمستانه، بردی 4 بر 3 را مقابل اینترمیامی به‌دست آورد و بعد ز آن موفق شد با نتیجه 2 بر یک برابر الغرافه به پیروزی برسد. شاگردان ژسوس با نتیجه 3 بر یک مقابل دی‌سی یونایتد پیروز شدند و در نهایت توانستند با نتیجه 2 بر صفر برابر النصر برنده شوند تا در 4 بازی تدارکاتی در ایام تعطیلات زمستانه، 4 برد را به‌دست آورند. با توجه به آمادگی فنی بالای تیم‌های سپاهان و الهلال در طول یک‌ماه اخیر و بردهای سریالی‌شان در دیدارهای تدارکاتی، به نظر می‌رسد که نبرد 2 تیم در روز پنجشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه در اوج جذابیت و هیجان دنبال خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!